دکتر آرش شرافت وزیری

بازگشت به زندگی عادی پس از جراحی تعویض مفصل زانو

بازگشت به زندگی عادی پس از جراحی تعویض مفصل زانو

به صورت کلی باید گفت که بین سه تا چهار ماه زمان می‌برد که فرد بتواند پس از جراحی تعویض مفصل زانو به زندگی عادی خود باز گردد. اما قبل از هرچیز باید بررسی کنیم که تعریف از زندگی عادی چیست؟ در پاسخ باید گفت در صورتی که منظور فرد از زندگی عادی انجام کارهای شخصی است، روز پس از عمل جراحی این امکان برای فرد فراهم می‌شود تا بتواند با استفاده از واکر راه رفته، بهداشت شخصی خود را انجام داده و حتی برخی از کارهای منزل خود را به صورت آهسته انجام دهد.
اما اگر منظور فرد از زندگی عادی بازگشت به کار و فعالیت‌های روزانه‌اش است، باید گفت این موضوع بستگی به محل کار وی که دارای پله است یا نه، برای رسیدن نیاز به رانندگی طولانی دارد یا ندارد و عواملی از این دست دارد که برای هر فرد متفاوت است اما به صورت کلی اگر بخواهیم یک میزان کلی را برای این موضوع در نظر بگیریم، در شرایطی که فرد در زمان مناسب نسبت به انجام عمل جراحی اقدام کند و مشکل خاصی برای وی اتفاق نیفتد و دوره بازتوانی را به صورت صحیح انجام دهد، تقریبا بین هفته ششم تا هشتم می‌تواند برای انجام فعالیت‌هایی که پشت میز می‌نشیند اقدام کند.
اما افرادی که مجبور به انجام فعالیت‌هایی پر تحرک هستند و باید خیلی راه بروند یا شاید نیاز به بالا و پایین رفتن از پله داشته باشند، بهتره یک برنامه ریزی مناسب برای هشت تا دوازده ماه پس از عمل جراحی خود به منظور دوری از کارشان داشته باشند تا برنامه زندگی و کارشان بعد از عمل دچار مشکل نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *